אז מה הSTORY שלך?

story

דבורה שגיא, רכזת השמה ב"דרוש ניסיון" עושה השוואה בין כתיבת קורות חיים ובין העלאת סרטוני STORY לאינסטגרם ולפייסבוק. (בסוף גם יש הדרכה).

מהו STORY?

סטורי הוא פוסט של 15 שניות המוצגות כתמונה או סרטון בפייסבוק או באינסטגרם.  הסטורי נעלם אחרי 24 שעות. הוא נועד לאפשר למשתמשי הרשתות להיות ספונטניים יותר, לחשוב פחות לפני שמעלים את הפוסט ולקבל יותר צפיות ותגובות. 

 

מאפייני ה STORY העיקריים תקפים גם לגבי קורות החיים:

  • הסטורי מציג תוכן מותאם לעוקבים, גם קורות החיים מותאמים למשרה ספציפית.
  • לכולנו יש הרבה מה לספר ב"סטורי", ובכל אחד מהתמונות שאנחנו מעלים או הפוסטים אנחנו למעשה מציגים נושא אחר. קורות החיים שלנו, גם הם, מספרים על ניסיון מגוון, כישורים וידע שונים.
  • מטרת הסטורי היא לעניין את העוקבים שימשיכו לקרוא ויוסיפו LIKE. מטרת קורות החיים היא לעניין את המעסיק.ה ולהניע אותו.ה להתקשר ולזמן לראיון עבודה.
  • אורך הסטורי הוא 15 שניות וזה בערך הזמן שמעסיק פוטנציאלי  מקדיש לקריאת קורות חיים.
  • הרשתות החברתיות מוצפות בסרטוני סטורי שמתחרים על תשומת לב העוקבים. בעולם התעסוקה לכל משרה מאות מועמדים והתחרות היא קשה.
  • עסקים רבים מנסים לרכוש את לב הלקוחות שלהם באמצעות הסטורי. המטרה היא רווחית. גם המטרה של קורות החיים היא בסופו של דבר להתקבל לעבודה ולייצר הכנסה.
  • אורך החיים של סטורי הוא 24 שעות. בדומה למסמך קורות החיים שנשכח מיד כאשר המשרה מאוישת על ידי מועמד.ת אחר.ת
  • כותבי הסטורי מציגים את עצמם בצורה אטקרטיבית. גם קורות החיים, רצוי שיהיו אטרקטיביים: מסמך מסודר, קל לקריאה, נגיש.
  • הסטורי הוא צבעוני ומושך. אמנם קורות החיים לא אמורים להיות צבעוניים אבל כן מומלץ להדגיש פרטים חשובים, אפילו להוסיף לוגואים של ארגונים בהם עבדתם.

ועכשיו, המשימה היא לכתוב את הSTORY שלכם!

בהצלחה,

דבורה

מדריך להעלאת סטורי לאינסטגרם